söndag 2 november 2008

Presenterad på House of Inspiration

TACK för alla era gratualtioner till mitt Dt-uppdrag det värmer ska ni veta och era kommentarer gör mig så GLAD!!!

Nu ligger min Dt-presentation ute på House Of Inspiration´s blogg.

Presentation av Anki Thuvesson

Namn: Ann-Kristin "Anki" Thuvesson

Alias: Anki eller AnkiiYstad

Blogg: http://www.ljuvligtvitt.blogspot.com/

Bor: På landet i en vit skånelänga utanför Ystad i Skåne

Pysselbakgrund: Har alltid pysslat, målat, klipp, klistrat och gipsat i hela mitt liv och gör det fortfarande mycket på förskolan jag jobbar på. Jag har alltid älskat papper och pennor, men inte kunnat rita.. Har alltid undrat vad jag skulle göra med dem, tur att stämpelmotiv och mönstrade papper finns :-)
Scrapbooking började jag med i början av år 2005, surfade runt på nätet och hittade av en slump en hemsida och forumet Scrappiz (mitt andra hem numera :)) Wow vilka layouter där fanns att beskåda. Sådana ville jag också lära mig att göra och allting började falla på plats.
Jag scrappar lite av varje; 12 x 12 layouter, stämplar och färglägger, gör kort, minialbum oah alterned projekt. Det är så otroligt roligt och det är så härligt med en kreativ hobby där man får se sina resultat! Scrapbookingen är speciell eftersom det kombinerar kärleken till papper, pennor, färg och form med intresset för fotografering.

Inspireras av: Andra scrappare, scrapsaker, färger, vackra papper, stämpelmotiv. Ett vackert foto slår dock alla kategorier. Det är en så härlig känsla när man hittar och får ihop ett projekt till en samstämmighet. Wow!

Favoritfärger: Jobbar gärna med olika färger olika tider på året men tycker att brunt/vitt/beige är otroligt vackert tillsammans. Sedan blir det ofta en del färggladare alster i rött/rosa, ljusblått/blått men även svart ibland. Valet av färger är främst beroende på fotografiet eller vad jag ska skapa.

Dekorationer: Galet förtjust i blommor, pearl maker, band, thickers, snygga brads (gärna lite större, bling och knappar. Ett måste nästan är fluid chalk och edge scrapern.

Att få chansen att jobba för Jessica på House of Inspiration tillsammans med DT gänget är för mig en stor ära och något jag hoppas ska kunna leda till många roliga stunder och massor av inspiration - för alla parter!

Inga kommentarer: