tisdag 28 december 2010

Hipp Hipp

Den 1 januari börjar så äntligen HIPP HIPP igen! Åh vad jag längtar! Tycker de är såå roliga!
Kajan har röjt i garaget, hyrt släp och åkt till tippen. Tony och Zunken får hjälp av Knut Knutson på Antikrundan att värdera några föremål de kommit över. Läkaren JO försöker få tiden att räcka till och väktaren Kim Andersson guidar runt på sitt jobb och visar några yrkeshemligheter. Vi återser bergsklättrarna Björn och Thorvald och Tiffany Perssson som startat en videoblogg från sin tvättstuga.

"Pappa sög upp min ökenråtta med dammsugaren"
Skolpsykologen har fått in ett svårt fall: Ökenråttan Mårthen är död och ägaren verkar svårt traumatiserad.

"Det är mycket med sladdar här"
Kajan ska köpa ny mobiltelefon men har funderingar på hur det är med sladdar och alkolås nuförtiden.

"Jävla idiot! Puckojävel!"
Göran Jonsered på Svenska kändisresor krisar å det grövsta

Hur lågt kan du sjunga?
Ljudteknikern har problem med sina två sångfåglar, kriterierna för vad som är en bra och dålig ton går isär.

"Det är en bomb - jävla skit!"
Väktaren Kim Andersson har upptäckt en oidentifierad kasse mitt i köpcentret

"Det är livsviktigt, om jag uttrycker mig så"
J-O är frånskild och har lite mycket just nu. Han gör det enda rätta och bokar om det "livsviktiga" mötet med patienten.

1 kommentar:

Kristina.A sa...

Visst är de för sköna i Hipp Hipp gänget. Skrattade gott i går i soffan!
Gott Nytt År Anki!
~ Kristina.A