måndag 5 oktober 2009

Maja inlagd på sjukhus

Efter en tuff natt med hosta och snabb andning så åkte jag på fm in med Maja till barnläkaren bums in på akutrummet och sen gick mycket ganska fort och sen har det hänt saker hela tiden hela dagen...
Syresättningen nere i 92 % och hon hade det kämpigt med andningen. Efter inhalerande och lite akutmedicin så blev vi inlagda på Barnavdelningen där vi tillbringat dagen och där Simon nu ikväll bytte av mig så jag kunde komma hem och få sova lite inatt eftersom jag inte sov inatt. Hela dagen har Maja inhalerat varannan och nu var 3:dje timme och fått dropp och mediciner. Ja mycket prover har tagits såklart och nu har det konstaterats att hon har en KRAFTIG Lunginflamation och imorgon ska vi även få svar på svininfluensaprover de tagit så inna de är klara får Maja och vi inte lämna rummet och det är extrarockar och munskydd samt en handduk innanför dörren indränkt med handsprit som de måste gå på in o ut :) Hoppas vi slipper detta imorgon och att proverna är negativa men hon har ju alla symptom men det är ju samma som för Lunginflamation och det har hon. Det konstaterades på röntgen nu ivkäll 20.30 hon röntgades sist av alla idag pga ev smitta.
Maja har varit så OTROLIGT DUKTIG och oerhört tålmodig med allt de gjort med henne idag inga protesterer om än hon frågat ett par gånger - Kan vi inte åka hem snart efter bara några h därinne :)
När hon låg o såg på Bolibompa kom hon på sig och log o sade till mig - Mamma nu känns det som om jag vore hemma :)
Min DUKTIGA PRINSESSA!!!

Ja en tuff dag och om någon försöker nå mig o inte får svar de närmsta dagarna så har jag fullt upp just nu och vi vet inte när hon skrivs ut....
Vad liten man känner sig just när det har med andning att göra....
Nu ska jag sova ett par h innan jag ska in imorgon igen.

6 kommentarer:

Malin sa...

Usch vad jobbigt!
Jag hoppas hon blir bra snart och att det inte är den ökända svinflunsan hon har fått.
Jag har levt med astma sen barn och när det gäller andningen är man verkligen så hjälplös som du säger, det finns ingen värre känsla än den när man inte får luft.
Men vad duktig hon verkar vara i allt :)
Kram.

Carina (62CarinaZ) sa...

Lilla er, tänker på er.
Känns oroligt nät ens barn är sjuka speciellt om man måste till sjukan.

Kram Anki, ta hand om er.
Carina (Skurup)

Annika sa...

Hej på Er!
Hoppas att Maja kryar å sig snart!! Vi tänkar på er. Lovisa hälsar speciellt till Maja, hoppas hon kommer tillbaka så vi kan leka snart!

Kram Annika (Lovisa & Hugos mamma)

Linda Andersen sa...

Usch och fy. Man känner sig så hjälplös när de är så sjuka. Man vill så gärna byta plats med dem.

Malin E sa...

Usch så jobbigt för er!! Hoppas att hon blir bättre fort nu och det är ju ändock bra att ni är på sjukhuset där ni kan få hjälp på en gång även om det är tråkigt att vara där.
Kram Malin

Camilla sa...

Usch :( Hoppas allt blir bra igen snart. *kram*