onsdag 18 februari 2009

Bo på landet

Jag ångrar inte en enda dag att vi bor ute på landet jag önskar att varenda unge skulle få uppleva det.
Jag vill att mina barn ska få vara barn länge och slippa alla krav som samhället ställer.
Vi har heller inte en massa aktiviter som barnen ska åka på ..vi prioriterar att vara med familjen eller att de får ta hem/åka till kompisar..helt enkelt mindre krav och mer lugn och ro.
Jag har svårt att förstå alla dessa föräldrar som sätter barnen i olika aktiviter efter förskola/fritids. Vilka dagar..vilka vuxna orkar det?..alla föräldrar borde vara med en dag på skolan, fritids eller förskola. Jag jobbar så och ser att många barn skulle istället behöva få komma hem till lite lugn och ro efter förskole-/skoldag...jag tror det är många barn som inte fått lära sig hur man kopplar av.
Vi åker hellre på utflykt till staden, stranden, skogen, biblioteket! Jag erkänner jag vill få lite av Bullerbykänsla, tids nog får även mina barn känna på vårt stressiga samhälle.

Inga kommentarer: