torsdag 8 januari 2009

Ska de inte bli friska snart

Suck igår kväll/natt kräkte Hugo ner hela sin säng upp med honom och ner i duschen och sambon bäddade om. Idag är han lös i magen och har bajsat ner sig ska det inte vända snart. Hugo har börjat äta åtminstone skönt han som är så matglad och febern är inte lika hög men han orkar bara korta stunder sen vill han sitta o vila/gosa igen.
Maja sen har märklig feber emellanåt ingen feber alls för att nästa timme ligg helt däclkad i soffan med frossa o feber och denna hosta inte lika "djup hosta" som lillebror men nätterna är så jobbiga här nu hostar inte den ena så är det den andra och har jag väl somnat så vill de ha vattenmuggarna med sugrör, nässpray, hostmedicin, febernedsättande eller snoriga så de knappt får luft.
Själv skulle man behöva sova en vecka känns det som, vi är ju inne på 4:e veckan här nu började ju veckan innan jul då Hugo fick ögoninflamation, sen Maja veckan därpå för att förra då Hugo i början av veckan kräkte och feber två dagar sen bra för att sen onsdag/torsdag få febern o sen hostan som i måndags denna veckan konstaterades lunginflamation o öroninflamation osså nu kräk och lös mage när vänder det?
För att själv börja känna av en lätt ömmande hals och lätt hosta måtte det inte bli mer av min egen hals osså för då kreverar jag :) Ja man orkar väl men trist när de 2 veckorna man skulle vara ledig i jul och vila upp sig försvann med sjuka barn.... Ska bli såå skönt när barnen bli friska igen.
Det går ganska bra med de två sjuklingarna här hemma men emellanåt orkar de varken med sig själva eller varandra och gnäller eller smågnabbas drygt.
Så nu har jag fått gnälla av mig lite så nu orkar jag väl ett tag till :)

1 kommentar:

Fru Lindberg sa...

Stackars er, vet inte vad jag ska säga, försöker skicka lite energi till dig, here it comes! Jag får väl samtidigt erkänna att jag springer slalom på jobb för att undvika alla baciller ;0) En klen tröst är att det snart är vår & kanske pysselloppis? Jisses, den var långsökt... Håller tummarna att alla snart är friska i alla fall, kram!