onsdag 17 december 2008

Båda barnen ögoninflamation

Nu har även Maja fått ögoninflamation, jag har inte tid med detta just nu skulle haft ett viktigt utvecklingssamtal idag som fick ställas in vill så gärna ha samtalet innan jul men nu får jag väl inse att det får bli i jan istället. Simon är ju helt uppe i slutruschen som lärare med skrivning imorgon och julavslutning på fredag så det är jag som är hemma imorgon och sen är det bara fredag kvar innan julledigheten och det hade varit skönt att jobba denna dag och få avsluta terminen på nått sätt vi får väl se hur det blir, barnen går ju före jobbet men det blir ångestframkallat för mig när sånt här som jag ej kan rå över eg kommer. Nej nu är det dags att lägga sig har varit ett par tuffa nätter nu då Hugo sover såå dåligt o vaknar och därmed väcker mig när han är sjuk jobbigt och jag behöver energin nu i slutet av terminen och inför jul. Nåja idag kom julgardinerna i köksfönstret upp alltid något men man hinner ju ingenting trots man är hemma hela dagen helt ofattbart men sen är jag ju hemma för barnens skull givetvis. Jag vill ju så gärna ha julfrid istället för julstress, idag postades julkorten också med komplettering av 50 öresfrimärken då jag inte hann få iväg dem igår o tog ett beslut igår att inte stressa upp mig för dessa julkort utan andas ta det lugnt o köp mer frimärken imorgon och det gick ju lika bra. Varför får jag denna ångest för alla möjliga saker små som stora fattar det inte och kommer jag alltid få leva med ångest nu? Acceptera att den finns där och vill få mig att lyssna och känna efter? Har en jättebra arbetslagsledare som idag var ett riktigt bra stöd då jag ringde jobbet med besked att jag måste vara hemma idag igen o imorgon, bara att ringa ett ynka telefonsmatal kan ge ångest bara det....men när jag väl pratar sen så släpper det oftast så märkligt..... Nåja nu får det vara nog med smågnället för det är eg vad det är men blir stort o känns i hela kroppen....

2 kommentarer:

Carina (62CarinaZ) sa...

Förstår vad du menar med att bara ett samtal kan ta all ens kraft att ta tag i.

Kram Carina

Helena Påhlsson sa...

fick oxå avsluta terminen med vab ch inställd julfest på öppna förskolan men vad gör man ... barnen kan ju inte hjälp aatt de är sjuka eller hur..