lördag 2 augusti 2008

Köpt min första Mp-3spelare - Creative Zen V 2GB


Jag har så äntligen införskaffat mig en Mp-3 spelare som jag tänkte jag skulle lyssna på ljudböcker i samt ha lite musik i. Gillar att det är svensk meny i den. Gillar även diktafonmöjligheten som jag funderar på att använda på förskolan jag jobbar på för att spela in skiva sen där barnen sjunger olika barnsånger.
Såhär stod det i beskrivningen;
Stilren, ergonomiskt designad MP3-spelare i glansigt svart, med subtila färgslingor. Rymmer 2 GB musik. Stilren design med glansig svart finish, subtila färgslingor och nätt rundad form som passar bekvämt i handen. Spelaren kan lagra från hundra- till tusentals låtar och foton. Klar färgskärm och Creative's berömda interface gör den enkel att använda och den stöder multipla ljudformat inklusive MP3, WMA och Audible Audio. Zen V kan spela in direkt till WMA utan PC och har inbyggd mikrofon för röstinspelning. Det återuppladdningsbara batteriet ger speltid på upp till 15 timmar.
Specifikationer för Creative Zen V 2GB
Minneskapacitet i GB 2,00
Ljudkontakt
Röstinspelning
Mikrofoningång
Display
Bakgrundsbelysning
Antal pixlar 128 x 128
Typ av batteri Inbyggt litiumjonbatteri
Speltid i timmar 15,00
Kompatibla filtyper MP3, WMA, WAV, IMA, JPEG
ID-tag kompatibel
Datoranslutning USB 2.0
Höjd i cm 4,40
Bredd i cm 6,80
Djup i cm 1,60
Vikt i gram 40

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Anki! Har själv funderat på att köpa en sådan... Kan du berätta lite mer. Typ: pris och återförsäljare?
Mvh Anna Klang